satura veidotājiem par SEO

Ko zināt satura veidotājiem par SEO

Jūsu uzņēmums veido jaunu interneta lapu vai pārtaisa veco, un jūs esat atbildīgs par tās saturu? Atcerieties, ka lapas saturs iet roku rokā ar to, kā tā tiks atrasta meklētājprogrammās īpaši Google. Digitālā mārketinga nozarē to sauc par SEO optimizāciju, jeb Search Engine Optimization. Labs saturs, kas izveidots saskaņā ar SEO ieteikumiem var būtiski uzlabot lapas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. 

Ik vienam satura veidotājam vajadzētu zināt SEO pamatlietas. SEO optimizācijai būtībā ir 3 pamata virzieni:

  1. Lieliska lapas darbība (lapas ielādes ātrums, MOB lietojamība un nav IT kļūdas)
  2. Augsta lapas autoritāte (atsauces citās lapās, jeb backlinks)
  3. SEO optimāls lapas saturs (bagātīgs, strukturēts un lapā labi integrēts)

Šajā rakstā vairāk fokusēsimies uz trešo punktu, ko vislabāk var ietekmēt lapas satura veidotāji.

Ja jums interesē uzzināt vairāk par otro punktu, tad lasiet mūsu rakstu Reklāmrakstu publicēšanas spēks SEO panākumu gūšanai.

Laba satura veidošanas pamats

Ticiet vai nē, neatkarīgi no tā, vai pārņemat, uzlabojat vai tikai sākat savu SEO stratēģiju, SEO pamati nav tik grūti. Patiesībā tie balstās uz loģiku:

“Saturs , kas būtu noderīgs, labi uztverams un baudāms katram lapas apmeklētājam”

Googles novērtējuma pamats

Ja vēlaties izveidot spēcīgu SEO stratēģiju un lapai ir liela konkurence, tad gan būs vajadzīgs kāds SEO speciālists. Jo meklētājprogrammas, piemēram, Google, turpina atjaunināt savus algoritmus, tāpēc svaigākās zināšanas noderēs.

atslegas vardu izpete

Izpēti sev svarīgos atslēgas vārdus

Jūs nevarēsiet paveikt pietiekami daudz, ja nezināsies, kādus atslēgas vārdus izmanto jūsu mērķa tirgus, lai atrastu risinājumu savām problemām, kuras var risināt jūsu uzņēmums. Ir nepieciešama neliela izpēte. Vienkāršākais veids, kā noteikt uzņēmuma atslēgas vārdus – ‘’iekāp’’ sava potenciālā klienta kurpēs. 

Piemēram, ja pārdodat bioloģisko suņu barību, jūsu potenciālais klients, iespējams ir noraizējies par sava suņa veselību. Iespējams, viņa sunim ir kāda noteikt produkta alerģija un viņam, ir nepieciešama barība bez ķīmijām un citiem blakus produktiem, kas atrodami lielākajā daļā suņu barības. Sāciet meklēšanu, rakstot dažādus atslēgas vārdus. Izpētiet, kādas mājaslapas tiek parādītas meklēšānas rezultātos. Kādi vārdi tiek lietoti šo mājaslapu fragmentu tekstos. 

Veido noderīgu un kvalitatīvu saturu

Veido saistošu un kvalitatīvu saturu, kas ir vērtīgs jūsu mērķa tirgum. Vērtīgs saturs sevī ietver:

  • Atbildes uz potenciālo klientu jautājumiem
  • Ieskata sniegšana, ko klienti var iegūt no uzņēmuma, tā produktiem, pakalpojumiem
  • Klientu izglītošana – nederīgi un interesanti bloga raksti

Noderīgam saturam, ko veidojat, nepieciešams izmantot uzņēmuma, saturam atbilstošus atslēgas vārdus. Nav ieteicams, aizpildīt saturu (Alt Tagus ,Meta description u.c.) nepielietojot atslēgas vārdus, jo tas nepalīdzēs palielināt mājaslapas atrodamību meklētājprogrammās. Tas pat varētu kaitēt jūsu mājaslapai. Jo ja meklētājprogrammas to pamanīs, tās varētu sodīt jūsu mājaslapu un pazemināt, tās rangu, vai pat pilnībā noņemt to no sava rādītāja. Turklāt tas neatstās labu iespaidu arī uz jūsu mājaslapas apmeklētājiem.  

Izmanto atslēgas vārdus nosaukumos un mājaslapu URL

Pievērsiet uzmanību savu mājaslapu URL, jo tie ir svarīgi jūsu SEO. Šeit noderēs jūsu atslēgas vārdu izpēte. Piemēram, ja konkrētajā rakstā/lapā tiek runāts par produktu – saules paneļi, šīs lapas URL ir jābūt produkts/saules-paneli

Iesakām koncentrēties uz visizplatītākajiem un visvairāk meklētajiem rakstam atbilstošajiem atslēgvārdiem. Ja, piemēram, nevarat izlemt starp “saules paneļiem” vai “saules elektroenerģiju”, izvēlieties to, kuram ir visaugstākais meklēšanas rangs. 

Ir daži vienkārši (un bezmaksas) veidi, kā pārbaudīt meklēšanas rangu. Viens no tiem ir Google AdWords atslēgvārdu plānotāja izmantošana. Vienkārši ievadiet savus atslēgvārdus, lai iegūtu priekšstatu par to, cik populāri ir bijuši meklētie vārdi, cik daudzi tos ir izmantojuši savos meklējumos. Var izmantot arī Google Trends, kas ir interesanta vietne, ko izpētīt. Salīdziniet dažādus atslēgvārdus, lai redzētu grafisku salīdzinājumu laika gaitā.

Vienkārši un uzrunājoši lapu nosaukumi

Ir ļoti svarīgi mājaslapā veidot saistošus un interesantus lapu nosaukumus. Pārliecinieties, ka izvēletie nosaukumi sasniedz jūsu mērķa tirgu. Ja nosaukumi neuzrunās potenciālos klientus, tad konkrētais raksts netiks izlasīts. 

Pajautājiet sev: kādu labumu mājaslapas apmeklētāji gūs no šīs lapas satura un kāpēc viņiem tā būtu jāapmeklē? Kad tas ir izdevies, saīsiniet nosaukumu, lietojiet spēcīgus un uzmanību piesaistošus vārdus. Veidojot šos uzmanību piesaistošos lapu nosaukumus, pārliecinieties, vai atslēgas vārds ir virsrakstā (H1) un/vai apakšvirsrakstā (H2). 

Lapu SEO uzlabošana – atslēgas vārdu optimizācija

Tagad, kad esat izveidojis augstas kvalitātes saturu, kas jūsu mērķa tirgum ir vajadzīgs. Un jums ir uzmanību piesaistoši virsraksti, lai viņus piesaistītu un mudinātu lasīt tālāko saturu, atgriezieties un pārskatiet visu, ko uzrakstījāt. 

Savā pārskatā atrodiet papildus vietas, kur dabiski varat ievietot uzņēmuma atslēgvārdus. Piemēram, lapā par mārketinga automatizāciju – “Identificējiet labākos klientus un radiet vairāk reklāmguvumu” var mainīt uz “Mārketinga automatizācija palīdz noteikt labākos klientus un nodrošināt vairāk reklāmguvumu”. Veiciet daudz un dažādas pārbaudes, lai atrastu labāko risinājumu, kurā var pievienot konkrētos atslēgas vārdus. 

Uzlabo lapas lietojamību (user experience)

Tas ir ārpus mājaslapas satura, taču laba lietotāju pieredze kļūst arvien svarīgāka SEO reitingā. Pēdējo divu gadu laikā Google ir attīstījies, lai daudz lielāku uzsvaru liktu uz mājaslapām, kas nodrošina kvalitatīvu lietotāju pieredzi dažādās platformās un ierīcēs. Tāpēc sadarbojieties ar mājaslapas izstrādātājiem, pārliecinaties, ka jūsu mājaslapā ir viegli pārvietoties. Ka katra saite darbojas un novirza klientu uz nepieciešamo informaciju, ko tie meklē.

SEO jomas specialisti

Noalgo SEO jomas speciālistus

Kā jau teicu iepriekš, pamata SEO ir vienkāršs. Tomēr, ja ir iespēja, tad noalgots SEO jomas eksperts, nodrošinās, ka jūsu mājaslapa ir patiesi optimizēta. SEO eksperts vai aģentūra var pārbaudīt jūsu vietni un noskaidrot, kā tā darbojas, salīdzinot ar jūsu svarīgākajiem atslēgas vārdiem. Viņi sniegs jums prioritāru darbību sarakstu, lai palīdzētu jums pacelt mājaslapu augstākā līmenī.

Viens no uzņēmumiem, ko varam ieteikt ir ARM Solution, kas palīdzēs gan izveidot SEO stratēģiju, gan to īstenot. Dažreiz var pieteikt arī ar pāris stundu konsultāciju, profesionālu atslēgas vārdu izpēti vai jūsu vietā uzrakstītiem 6 labiem bloga rakstiem.

Jums nav jābūt SEO ekspertam, lai pārliecinātos, ka jūsu vietne ir optimizēta labai meklētājprogrammas datplūsmai. Vienkārši izmantojiet augstāk minētos vienkāršos padomus un jums izdosies optimizēt savu mājaslapu.

Apskati arī citus, noderīgos bloga rakstus, kur gūt gan jaunas zināšanas, gan atsvaidzināt jau esošās. Piemēram, rakstos – Mārketings un Mārketinga stratēģija.