mārketinga 4p

Mārketinga paplašināšanās digitālajā laikmetā

Mārketinga jomā, kas pastāvīgi attīstās, ir svarīgi būt soli priekšā notikumiem. Digitālajā laikmetā patērētāju uzvedība un uzņēmumu darbība ir būtiski mainījusies. Mārketinga speciālistiem ir būtiski attiecīgi pielāgot savas stratēģijas.

Šajā rakstā dosimies ceļojumā pa paplašinātajiem mārketinga miksa modeļiem, izgaismojot papildu P, piemēram, cilvēkus, procesus un fiziskos pierādījumus. Mēs izpētīsim, kā šie elementi ir kļuvuši arvien nozīmīgāki digitālajā un uz pakalpojumiem orientētajā ekonomikā. Vienlaikus piedāvājot arī ieskatu par to, kā uzņēmumu vadītāji var tos nevainojami integrēt savās vispārējās mārketinga stratēģijās.

mārketinga mikss

Tradicionālie mārketina 4P

Pirms pievērsīsimies paplašinātajam mārketinga miksam, vēlreiz aplūkosim mārketinga pamatu – 4P. Tie ir produkts, cena, vieta un veicināšana.

Vēsturiski šie elementi veidoja mārketinga stratēģiju kodolu. Tomēr digitālais laikmets ir ieviesis jaunu dinamiku. Tādējādi mārketinga speciālistiem ir obligāti jāpaplašina savs redzes loks.

Produkts – Jūsu piedāvājuma būtība

Produkts joprojām ir jūsu mārketinga pieejas galvenais elements. Tomēr mūsdienu digitālajā laikmetā produkti ir kļuvuši ne tikai taustāmi.

Pieaugot programmatūras kā pakalpojuma (SaaS) risinājumiem un digitālajiem produktiem, ir izplūdušas robežas starp fiziskajiem un virtuālajiem piedāvājumiem. Lai gūtu panākumus, ir svarīgi pielāgot savu produktu pastāvīgi mainīgajām digitāli domājošo klientu vajadzībām.

Cena – pareizā līdzsvara atrašana

Cenu veidošanas stratēģijas tagad ir sarežģītākas nekā jebkad agrāk. Izmantojot tiešsaistes cenu salīdzināšanas rīkus un dinamiskus cenu veidošanas algoritmus, uzņēmumiem ir jābūt elastīgiem cenu veidošanas pieejās. Lai sabalansētu konkurētspējīgu cenu noteikšanu ar rentabilitātes saglabāšanu, ir nepieciešama dziļa izpratne par tirgus dinamiku un klientu uzvedību.

Vieta – digitālais veikala izkārtne

“Vietas” jēdziens mārketingā ir pārgājis jeb papildinājies no fiziskām veikalu atrašanās vietām uz digitālo sfēru. E-komercija ir strauji attīstījusies, tāpēc uzņēmumiem ir svarīgi, lai tiem būtu spēcīga klātbūtne tiešsaistē. Lai gūtu panākumus mūsdienu tirgū, ir būtiski izprast e-komercijas nianses, kas aprakstītas mūsu e-komercijas kategorijā.

Veicināšana – daudzkanālu pieeja

Veicināšana ir paplašinājusies daudz plašāk nekā tradicionālā reklāma. Digitālajā laikmetā tā ir saistīta ar saistoša satura radīšanu, spēcīgas tiešsaistes kopienas veidošanu un sociālo mediju spēka izmantošanu. Tā ir arī zīmola atpazīstamība un tās veicināšana, ko mēs sīkāk aplūkosim mūsu zīmola atpazīstamības kategorijā.

Mārketinga miksa paplašināšana

mārketinga 7p

Tagad pievērsīsimies paplašinātajam mārketinga miksam, kurā mēs ieviešam trīs papildus P – cilvēki, process un fiziskie pierādījumi.

Cilvēki – cilvēku faktors

Uz pakalpojumiem orientētā ekonomiskā cilvēku loma jūsu organizācijā ir ļoti svarīga. Jūsu darbiniekiem, klientu apkalpošanas pārstāvjiem un influenceriem ir izšķiroša loma klientu pieredzes veidošanā.

Ir svarīgi ieguldīt papildus līdzekļus apmācībās un attīstībā, lai nodrošinātu, ka jūsu darbinieki atbilst jūsu zīmola vērtībām un uz klientu orientētu pieeju. Veidojiet sadarbības ar līdzīgi domājošiem. Tomēr sekojiet līdzi, lai jūsu sadarbības partneru dzīvesstils vai tēls atbilst jūsu.

Process – racionalizēt darbību

Efektīvi procesi ir veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā. Digitālajā laikmetā automatizācija un uz datiem balstīta lēmumu pieņemšana maina spēles noteikumus. Iekšējo procesu racionalizācija var palīdzēt ietaupīt izmaksas un uzlabot klientu pieredzi. Apsveriet iespēju ieviest mārketinga automatizācijas rīkus un optimizēt darba plūsmas.

Fiziski pierādījumi – materiāls apliecinājums

Lai gan mūsdienās liela daļa tirdzniecības notiek tiešsaistē, fiziski produkti un rezultāti joprojām ir svarīgi. Tas ir saistīts ar uzticības un paļaušanās radīšanu jūsu zīmolam. To var redzēt jūsu produktu iepakojumā, jūsu tīmekļa vietnes dizainā vai jūsu klātienes veikalu tīrībā. Fiziskie pierādījumi pastiprina jūsu zīmola nemateriālos solījumus.

Kādām tendencēm seko mūsu mērķauditorija?

Papildus paplašinātajam mārketinga kombinācijai ir svarīgi sekot līdzi jaunākajām mārketinga tendencēm. Mūsu mērķa auditorijai promocase.lv ir dažas tendences, kuras ir vērts atzīmēt:

1. Video mārketings dominē

Video saturs turpina iekarot arvien lielāku vietu digitālajā mārketingā. Tie var būt īsa formāta videoklipi sociālajos plašsaziņas līdzekļos vai padziļināti produktu demonstrējumi. Jāņem vērā, ka video ir spēcīgs rīks, lai piesaistītu auditoriju. Tāpēc, lai saglabātu konkurētspēju, apsveriet iespēju iekļaut video savā mārketinga stratēģijā.

2. Personalizēšana

Personalizācija vairs nav modes vārds, bet gan nepieciešamība. Izmantojot datus un uz mākslīgo intelektu balstītas atziņas, uzņēmumi var piedāvāt personalizētu pieredzi saviem klientiem. Pielāgojiet savus mārketinga ziņojumus, produktu ieteikumus un saturu individuālajām vēlmēm.

Attīstīšanās digitālajā laikmetā

Lai gūtu panākumus digitālajā laikmetā, ir svarīgi paplašināt mārketinga pieejas, iekļaujot cilvēkus, procesus un fiziskos pierādījumus. Šo elementu iekļaušana līdzās tradicionālajiem 4P palīdzēs jums pielāgoties mainīgajai videi un apmierināt mainīgās klientu vajadzības.

Mēs, promocase.lv, saprotam, cik svarīgi ir būt mārketinga tendenču priekšplānā. Izpētiet mūsu e-komercijas kategoriju un zīmola atpazīstamības kategoriju, lai iegūtu plašāku ieskatu tēmās, kas pielāgotas jūsu mārketinga un uzņēmējdarbības uzlabošanas vajadzībām.

Esi priekšā, esi aktuāls un vēro, kā tavs bizness uzplaukst digitālajā laikmetā!