reklāmas stendi

Vides reklāmas stendi – to attīstība laika gaitā

Par vides reklāmu sauc to reklāmas veidu, kas sastopams ārpus mājām un ēkām. Tās ir reklāmas autobusu pieturās, uz māju ārējām sienām, lidostās un vilcienu stacijās. Tās gadsimtiem ilgi ir bijušas būtiskas reklāmas nozares sastāvdaļas. Tomēr līdz ar jauno tehnoloģiju parādīšanos tās ir ievērojami attīstījušās. Vides reklāmas stendi kļūst ar vien advancētāki.

Tāpēc šajā rakstā ir aplūkota pāreja no tradicionālajiem stendiem uz digitālo vides reklāmu, apspriesti tehnoloģiskie sasniegumi, patērētāju paradumu maiņa un digitālo platformu priekšrocības, kas ir veidojušas šo evolūciju.

Raksts ir garš un pilns ar labu informāciju, tāpēc ķersimies klāt un uzzināsim, kādu attīstību vides reklāmas stendi ir mērojuši.

Tradicionālie reklāmas stendi

Tradicionālie stendi ir bijuši vides reklāmas pamatelementi jau daudzus gadus. Šīs liela mēroga reklāmas, kas parasti atrodas pie lielceļiem vai rosīgām pilsētas ielām, piedāvā mārketinga speciālistiem iespēju sasniegt plašu auditoriju. Un ātrā veidā!

Taču tradicionālie stendi ir arī statiski, drukāti sludinājumi, kas bieži tiek iznomāti uz laiku no dažām nedēļām līdz vairākiem mēnešiem. Tie, protams, nodrošina labu redzamību, īpaši intensīvas satiksmes vietās. Tomēr to statiskais raksturs nozīmē, ka tie var parādīt tikai vienu reklāmu, līdz tās tiek manuāli nomainītas.

Reklāmas stendi tādiem ikoniskiem zīmoliem kā Coca-Cola vai McDonald’s ir visur un ir kļuvuši par kultūras ainavas sastāvdaļu daudzās pilsētās. 

Neskatoties uz to plašo izmantošanu, tradicionālajiem reklāmas stendiem ir ierobežojumi. Tostarp izmaksas un pūles, kas nepieciešamas, lai mainītu rādītās reklāmas, un nespēja atlasīt konkrētu mērķauditoriju vai pielāgoties dažādiem diennakts laikiem.

reklāmas stendi coca cola

Digitālā nomaiņa – DOOH ieviešana

Angliski dēvētā Digital Out Of Home (turpmāk rakstā: DOOH) jeb digitālā vides reklāma ir ievērojams sasniegums vides reklāmas laukumā. Aizstājot drukātos attēlus ar digitālajiem ekrāniem, DOOH nodrošina dinamisku, pielāgojamu un interaktīvu reklāmu.

DOOH reklāmas tiek rādītas digitālajos ekrānos, kas var būt no lieliem digitāliem reklāmas stendiem līdz mazākiem displejiem tādās vietās kā autobusu pieturas, iepirkšanās centri vai lidostas. 

Viens no labākajiem ieguvumiem ir tāds, ka DOOH reklāmas var mainīt reāllaikā, ļaujot reklāmdevējiem rādīt dažādas reklāmas dažādos dienas laikos. Tas ļauj reaģēt uz aktuālajiem notikumiem vai pat mijiedarboties ar auditoriju. Iespējas ir gandrīz bezgalīgas!

Ieskatieties mūsu rakstā Reklāmas displeja stendi, lai uzzinātu, kā izvēlēties īsto. 

Tehnoloģiskie sasniegumi, kas veicina DOOH

Vairāki galvenie tehnoloģiskie sasniegumi ir veicinājuši to, kā DOOH digitālie displeji ir guvuši reālu pieaugumu. Augstas kvalitātes digitālo ekrānu izstrāde, kas spēj izturēt āra apstākļus, ļāva pāriet no drukas uz digitālajiem stendiem.

Papildus pašiem ekrāniem DOOH izaugsmi ir veicinājuši arī sasniegumi datu vākšanā un analīzē. Mūsdienu DOOH platformas var apkopot datus par garāmgājējiem (piemēram, cilvēku skaitu, ātrumu un pat demogrāfisko informāciju dažos gadījumos). 

Tādējādi var uzlabot mērķauditorijas atlasi un mērīšanu. Turklāt programmatiskās reklamēšanas platformu pieaugums reklāmdevējiem ir atvieglojis savu DOOH kampaņu pārvaldību un optimizēšanu.

DOOH var mijiedarboties arī ar mobilajām ierīcēm dažādos veidos, piemēram, izmantojot QR kodus, kas novirza lietotājus uz vietni vai lietotni. Nu, vai arī izmantojot tehnoloģiju, piemēram, Bluetooth vai ģeogrāfisko nožogojumu. Šī spēja pārvarēt plaisu starp fizisko un digitālo pasauli ir galvenā DOOH priekšrocība.

Uzzini, kā arī produktu stendi var palielināt zīmola atpazīstamību.

dooh displeja reklāmas

Digitālo platformu priekšrocības

Pāreja uz digitālajām platformām ir devusi vairākas priekšrocības vides reklāmai, tostarp reāllaika atjauninājumus, mērķauditorijas atlasi un uzlabotas analītikas iespējas.

Digitālo platformu izmantošana DOOH reklāmā nodrošina vēl nebijušu elastības līmeni. Reklāmas var ļaut reklāmdevējiem nekavējoties reaģēt uz notikumiem vai mainīt savu ziņojumu atkarībā no diennakts laika vai citiem faktoriem. 

Piemēram, mērķauditorijas atlase var būt balstīta uz reāllaika un vēsturiskiem datiem, nodrošinot reklāmas atbilstību tās skatītājiem. Uzlabotā analīze var sniegt detalizētu ieskatu par to, kas skatās reklāmas un kā viņi ar tām mijiedarbojas. Kopumā ļaujot reklāmdevējiem precīzāk novērtēt savu kampaņu efektivitāti.

Piemēram, kafijas uzņēmums var reklamēt savu brokastu ēdienkarti no rīta, pēcpusdienā pāriet uz pusdienu ēdienkarti un vakarā reklamēt savu vakariņu ēdienkarti. Un tas viss notiek tajā pašā DOOH displejā. Karstuma viļņa laikā apģērbu tirgotājs var reklamēt savu šortu un vasaras kleitu klāstu. Šī spēja pielāgot reklāmas saturu reāllaikā maina nozares spēli.

Droši var sagaidīt, ka tehnoloģiju saplūšana ar vides reklāmu sola vēl aizraujošākas iespējas. Tādi sasniegumi kā paplašinātā realitāte (AR), mākslīgais intelekts (AI) un mašīnmācība, visticamāk, spēlēs arvien nozīmīgāku lomu DOOH. Turpinot pielāgoties un ieviest jauninājumus, DOOH joprojām būs ietekmīgs spēlētājs reklāmas vidē.